Haber

Erzurum 112 Acil Çağrı Merkezinde Sahte Arama Oranı Yüksek

Erzurum 112 Acil Çağrı Merkezi’ne geçen yıl yapılan 803 bin 620 davetin yüzde 22,87’si asılsız çıktı.

Vali Mustafa Çiftçi, tüm acil çağrıların tek merkezde toplandığı 112 Acil Çağrı Merkezini ziyaret ederek Çağrı Merkezi Müdürü Vedat Ağbayır’dan çalışmalar hakkında bilgi aldı.

Vali Çiftçi’ye merkezle ilgili sunum yapan Ağbayır, aralarında davetliler ve rehberlerin de bulunduğu farklı kurumlardan 128 çalışanla hizmet verdiklerini söyledi.

Merkezi Kahramanmaraş’ta bulunan Çağrı Merkezi’nin 6 Şubat depreminde önemli görevler üstlendiğini anlatan Ağbayır, şöyle konuştu:

“Depremden etkilenen 11 ilimizdeki 112 Acil Çağrı Merkezlerimizin hasar görmesi, sistemlerindeki olumsuzluklar ve çağrıların aşırı artması nedeniyle deprem bölgesinden çağrılar, bu yıl da olduğu gibi ilimizdeki 112 Acil Çağrı Merkezlerine alınmıştır. 112 Acil Çağrı Merkezi sistemi ve AFAD Acil Mobil Uygulaması üzerinden 45 bin arama yapıldı. “İçişleri Bakanlığı Acil Çağrı Hizmetleri Dairesi Başkanlığı’na çağrı geldi ve bildirildi. Ayrıca depremin 3. gününde Adıyaman’da kurulan taşınabilir çağrı merkezinde merkezimizden görevlendirilen 4 personel 15 gün görev yaptı.”

Ağbayır, geçen yıl ilde 803 bin 620 çağrı aldıklarını belirterek, “Bunların 420 bin 323’ü acil sağlık, polis, itfaiye, orman, AFAD Müdürlüğü ve İl Jandarma Komutanlığı’na gerçek çağrı olarak intikal etti. diğer çağrıların asılsız olduğu, yüzde 20’sinin “24,82’si duyurunun ardından kapatılan davetler olduğu” belirtildi. Daveti alan kişinin tepki süresi 2023 bilgilerine göre 1,78 saniye olup, bu oran 1,99 saniye olan Türkiye ortalamasının altındadır.” değerlendirmesini yaptı.

Sunumun ardından Vali Çiftçi, davet merkezi, kriz merkezi, Güvenlik Acil Durumlar Uyum Merkezi (GAMER) ve kamera izleme odalarında incelemelerde bulunarak, çalışanlara başarılar diledi.

kadinhaniajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu